Silly Spiders

Oh god! Toadette’s attacking me with her pencil spear!  NOOOOOOOO! I’m too attractive to die!

Time to get it Eggy!  Mwahahaha! Being evil is fun.

Oh no . . . . !!!!

Oh no . . . . !!!!

Not so fast Toadette! You won’t harm that octopus!

What? Who are you?  Mr. Goody Two Shoes?

I’m Octo-Spider and I’m here to put a end to your reign of terror!

I'm Octo-Spider!

I’m Octo-Spider!

Oh yeah . . .  right. I’ll put a stop to your little mischief ending, “Octo-Spider”.

Oh yeah, sure you will . . .

Oh yeah, sure you will . . .

Oh yeah? Take this! Web spray activate!

Ahhhhhh! You can spray sticky webs? Yikes! I’m all trapped in your sticky ooze!

Nooooo . . . .!!!

Nooooo . . . .!!!

And now. . . I’m gonna hang you upside-down now!

Eek! Curse you Octo-Spider!

Whaaaaa . . . . !!

Whaaaaa . . . . !!

Thanks Octo-Spider! I guess things are all wrapped up here! Hahahahahahahahahaha! I’m sooooo funny!

Hahahaha! You are pretty funny citizen. I guess the day’s saved for now.

Time Terror

Oh yeah. Being a Cephalopod is sooooo cool!

I'm nifty :)

I’m nifty 🙂

Ummm… You’re Eggy’s brother, right? Hi, my name’s Toadette. Have they mentioned me?

Nice to meet you . . .

Nice to meet you . . .

Hmmm, I don’t think so.  But nice to meet you.  Can I help you?

Yes. I would like you to give this watch to Eggy and his two Toad friends, as a gift to them from me. 

Hand over my watch gift, please?

Hand over my watch gift, please?

No problem. I’ll give it to them.

*****meanwhile, a few hours later**********

Hey guys! Check this out! 

Here's your watch . . .

Here’s your watch . . .

Oh wow! It’s a watch! Yippee!

Sweet!  Where’d you find it bro?

Someone named Toadette wanted me to give it to you guys.

Toadette?!  She’s our archnemesis!   How could you be so foolish Iggy? NOOOOOOOOOOOOOO!!!

Not Toadette!  Ahhhhhh!!

Not Toadette! Ahhhhhh!!

KABOOM!!

Kaboom!

Kaboom!

Mwahahaha! That chunky cephalopod Iggy played right into my trap. Who knew he’d fall for it? Oh yeah, I knew he’d fall for it. Being Evil is fun.

Ha, ha!  I'm evil.

Ha, ha! I’m evil. 😉

Cuckoo for Crayons?

Hey, Eggy! Did you try to put a potato in your hat again?

Eggy, whatcha doin'?

Eggy, whatcha doin’?

Ya . . .  I guess I did.  Oh man . . . I guess I’m not the smartest knife in the crayon box.

Yup, I'm potato-y!

Yup, I’m potato-y!

What?!  Wait, did you say knife?  Why would you keep knives in a crayon box?

What?!  Knives?

What?! Knives?

Ummm . . . I don’t like to talk about it.

I don't like to talk about it  . . .

I don’t like to talk about it . . .

Christmas Joy

Hey peeps! Check out the loot Santa gave us!  We must have been really good fungi–hee, hee.

Lego sets galore! Yippee! Check it out!  I have this cool plane.  It has Iron-Man and there’s even this little floating skiff with Loki.

Cool Lego Avenger's jet

Cool Lego Avenger’s jet

I got this little S.H.I.E.L.D cage along with a little jet piloted by Hawkeye!  Thor and Hulk are watching over a caged Loki–that dude is bad news.

I got Loki's prison on Sheild's heli-carrier

I got Loki’s prison on SHIELD’s helicarrier

Besides the Lego sets,  we got iPods. Now we can listen to music whenever we want.

Yeah! It’s so much fun!

Now we can listen to cool tunes ;)

Now we can listen to cool tunes 😉

Don’t worry! Santa didn’t forget me! Look at all this candy! Omi-nom, nom!

IMG_7308

Yummy candy!!

We just love Christmas!  Hey peeps, how were your holidays?

Heroes

S’up peeps! Toady and I have something pretty epic to show you.

Yeah! It’s gonna be sooo cool!

So, this is us before the epicness . . . Is epicness even a word? Anyways, two normal ‘shrooms here.

A couple of regular ‘shrooms . . .

F.Y.I, those two “normal” toads are us.

SHAZAM! Superheroes! Bet you didn’t see that one coming? It is I, Super-Toad!

I’m his partner, Toady-Man! We are soooooo epic!

Super Toads!

Wow! Who are you guys? You look like two other toads I know, but they don’t have your fashion sense.

Who are you, mysterious superheroes?

Hmmm… These two toads sound pretty epic. You should bake them some cookies or something.

Toady! We can’t abuse our powers to get cookies.  We’re superheroes! We have to be selfless, not selfish.

Cookies for being a superhero?!   That doesn’t sound right.  Hmmm . . . this is all very suspicious.  I think I need to go away . . . 

Meanwhile .  .  . 

So, Toady-man, what do you wanna do now?

Let’s go eat cookies!! I just love cookies! 

Mwahahaha! It is I, the Masked Bandit! I’ve come to destroy you and steal your cookies! 

The Masked Bandit

Eggy? Is that you? What happened?

I decided to become a villain who beats up mushrooms and steals their cookies! I am sooo bad.

Come on Toady-man.  Let’s get him! For the cookies!

Yeah! Let’s avenge the cookies!  The Masked Bandit  will suffer!  Bring it on!

Dog pile! Woo-hoo!

Dog pile!

Noooooo! Foiled by two toads in spandex! Why cruel fate?! Whhhyyy?!

Tune in next time for another exciting episode of Mushrooms and Octopi. Same toad time.  Same toad channel.

Bros and Brains

I’m so excited!  I got a bro!  Take that, you silly Toads!

I’m so excited!

Sup.  My name’s Iggy.

Sup . . .

Pardon my bro.  He’s still being born . . . umm, maybe he’s being assembled . . . by the way, what is that white stuff sticking out of your head?

What’s this white stuff?

OMG, what’s ooozing out of my head?!  Ahhhhh, it’s my brains!!!

Ahhhh . . . my brains!

What are those hands doin’ to you, bro?  Are they stitching your brains back into your melon?

Oh the pain!!

Oh the pain . . . !!!

Ahhhhh, my brains are fixed, but what the heck is wrong with my doodle?!  And where the heck are my tentacles?!

Stop pinching my doodle . . .